Fandom

Indiana Jones Wiki

Willie Scott

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Willie.jpg
Willie Scott
Pełne imię Wilhelmina Scott
Narodowość Amerykanka
Powiązania Indiana Jones
Lao Che
Pierwsze pojawienie Indiana Jones i Świątynia Zagłady
Odtwórczyni Kate Capshaw

Wilhelmina "Willie" Scott - amerykańska aktorka i piosenkarka.

BiografiaEdytuj

Uwaga: Poniżej znajdziesz informacje, które mogą zdradzać fabułę utworu.

Urodziła się i wychowała w Missouri, skąd zawsze pragnęła się wyprowadzić. Udało jej się to na przełomie lat 20. i 30., lecz nastał wielki kryzys i musiała opuścić Hollywood. Pracę znalazła dopiero w Szanghaju, w clubie należącym do gangstera Lao Che. Mimo iż nie miała wielu fanów, to jednak stała pensja trzymała ją tam na stałe.

Sytuacja zmieniła się dopiero w 1935, gdy została "porwana" przez Indianę Jonesa. Po licznych perypetiach (w tym locie na pontonie) wraz z Jonesem i Shortym znalazła się w hinduskiej wiosce, z której wyruszyli do pałacu Pankot na poszukiwania zaginionych dzieci i świętego kamienia. Po koszmarnej dla niej uczcie Jones znalazł w jej pokoju przejście do świątyni wyznawców Kali, przez których zostali wkrótce pochwyceni. Wówczas Indy'ego zmuszono do wypicia krwi Kali, przez co stał się jednym z członków sekty i chciał złożyć Willie w ofierze. Przeszkodził mu w tym Short Round, który wyrwał Indianę ze "snu Kali", po czym wspólnie pokonali strażników i uwolnili dzieci, lecz sami musieli uciekać przez kopalnie w wagoniku, by nad przepaścią stoczyć ostateczny pojedynek z Thagami. Uratowani zostali przez armię brytyjską, która następnie odeskortowała ich wraz z dziećmi do wioski.

Stamtąd ruszyli do Delhi, skąd wylecieli do USA. Lecz jej związek z Jonesem nie przetrwał nawet roku.

Tu kończą się informacje, które mogą zdradzać fabułę utworu.

OsobowośćEdytuj

Willie dosyć różni się od innych partnerek Indiany. W przeciwieństwie do nich, zręcznych i samodzielnych, jest kruchą i strachliwą istotą, często reagującą krzykiem (co zostało sprytnie wykorzystane przez twórców gry LEGO Indiana Jones). Nie stąpa twardo po ziemi i jest przyzwyczajona do życia w luksusach (mimo jej wiejskiego pochodzenia).

CiekawostkiEdytuj

  • Książkowa i komiksowa adaptacja "Świątyni..." zawiera scenę, gdy Scott udaje się uciec z obławy strażników i opowiedzieć całą historię premierowi. Jednak i tak zostaje zdradzona oraz pochwycona.
  • Postać Willie była pochodną pomysłu twórców, by w każdym filmie Jones miał inną partnerkę (zasadę złamano dopiero przy czwartej części).
  • Suknia Scott nie posiadała pleców, gdyż te na planie zostały zjedzone przez słonia.
  • Jedną z kandydatek do roli Willie była Sharon Stone.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki