FANDOM

Willie.jpg
Willie Scott
Pełne imię Wilhelmina Scott
Narodowość Amerykanka
Powiązania Indiana Jones
Lao Che
Pierwsze pojawienie Indiana Jones i Świątynia Zagłady
Odtwórczyni Kate Capshaw

Wilhelmina "Willie" Scott - amerykańska aktorka i piosenkarka.

BiografiaEdytuj

Uwaga: Poniżej znajdziesz informacje, które mogą zdradzać fabułę utworu.

Urodziła się i wychowała w Missouri, skąd zawsze pragnęła się wyprowadzić. Udało jej się to na przełomie lat 20. i 30., lecz nastał wielki kryzys i musiała opuścić Hollywood. Pracę znalazła dopiero w Szanghaju, w clubie należącym do gangstera Lao Che. Mimo iż nie miała wielu fanów, to jednak stała pensja trzymała ją tam na stałe.

Sytuacja zmieniła się dopiero w 1935, gdy została "porwana" przez Indianę Jonesa. Po licznych perypetiach (w tym locie na pontonie) wraz z Jonesem i Shortym znalazła się w hinduskiej wiosce, z której wyruszyli do pałacu Pankot na poszukiwania zaginionych dzieci i świętego kamienia. Po koszmarnej dla niej uczcie Jones znalazł w jej pokoju przejście do świątyni wyznawców Kali, przez których zostali wkrótce pochwyceni. Wówczas Indy'ego zmuszono do wypicia krwi Kali, przez co stał się jednym z członków sekty i chciał złożyć Willie w ofierze. Przeszkodził mu w tym Short Round, który wyrwał Indianę ze "snu Kali", po czym wspólnie pokonali strażników i uwolnili dzieci, lecz sami musieli uciekać przez kopalnie w wagoniku, by nad przepaścią stoczyć ostateczny pojedynek z Thagami. Uratowani zostali przez armię brytyjską, która następnie odeskortowała ich wraz z dziećmi do wioski.

Stamtąd ruszyli do Delhi, skąd wylecieli do USA. Lecz jej związek z Jonesem nie przetrwał nawet roku.

Tu kończą się informacje, które mogą zdradzać fabułę utworu.

OsobowośćEdytuj

Willie dosyć różni się od innych partnerek Indiany. W przeciwieństwie do nich, zręcznych i samodzielnych, jest kruchą i strachliwą istotą, często reagującą krzykiem (co zostało sprytnie wykorzystane przez twórców gry LEGO Indiana Jones). Nie stąpa twardo po ziemi i jest przyzwyczajona do życia w luksusach (mimo jej wiejskiego pochodzenia).

CiekawostkiEdytuj

  • Książkowa i komiksowa adaptacja "Świątyni..." zawiera scenę, gdy Scott udaje się uciec z obławy strażników i opowiedzieć całą historię premierowi. Jednak i tak zostaje zdradzona oraz pochwycona.
  • Postać Willie była pochodną pomysłu twórców, by w każdym filmie Jones miał inną partnerkę (zasadę złamano dopiero przy czwartej części).
  • Suknia Scott nie posiadała pleców, gdyż te na planie zostały zjedzone przez słonia.
  • Jedną z kandydatek do roli Willie była Sharon Stone.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki