Fandom

Indiana Jones Wiki

Thugowie

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ten artykuł wymaga redakcji.
Prosimy, zredaguj go tak, aby jego treść była zrozumiała i zgodna z zasadami języka polskiego, lub napisz go od nowa.
Thugowie.jpg
Thugowie
Data śmierci ok. 1835 i 1935 r.
Narodowość Indie
Powiązania Mola Ram, Główny strażnik, Maharadża Pankotu, Chartar Lal

Byli oni wyznawcami religi Kali, dawali jej ofiary z ludzi. W filmie Indiana Jones i Świątynia Zagłady ich przywódcą był Mola Ram.

Historia przed filmemEdytuj

Ok. 1835 r. sekta Thugów była potężna. Kiedy Brytyjczycy się o tym dowiedzieli, od razu zaczęli zabijać wyznawców Kali. Jeden z wiernych kapłanów zakopał w świątyni pod pałacem Pankot 5 kamieni Sankary ( historia o kamieniach jest zmyślona na rzecz fabuły filmu ). Po kilku latach Mola Ram zaczął porywać dzieci z różnych wiosek położonych przy pałacu. Dzieci te kopały w poszukiwaniu 5 kamieni Sankary. Ok. 2 lata przed akcją filmu Indiana Jones i Świątynia Zagłady armia Mola Rama odnalazła 2 kamienie, a rok przed filmem ukradł on 1 z kamieni z małej wioski. Thugowie dzięki kamieniom chcieli zawładnąć światem religi.

Akcja filmuEdytuj

Gdy Indiana Jones wraz z Willie i Shortem dotarli do małej wioski której przywódca opowiedział o kamieniach, wyruszyli do Pankot gdzie zostali zaproszeni na kolację. Wieczorem Indiana został zaatakowany przez jednego z Thugów na rozkaz Maharadży Pankotu. Jones pokonał wyznawcę Kali i pobiegł do Willie u której przeszukał pokój znajdując wejście do świątyni. Musieli przejść przez tunel który był najeżony pułapkami. Po przejściu tunelu, obejrzeli ceremonię Kali po czym Indiana ukradł kamienie Sankary. Willie i Short Round zostali porwani przez Thugów, a następnie doszedł do nich porwany Indy. Jones stał się jednym z Thugów uczestnicząc w ceremoni Kali. Short Round odkrył jak uwolnić Thugów z panowania w nich Kali. Wystarczyło poparzyć wyznawcę Kali ogniem i już stawał się dobry. To właśnie zrobił z Indianą po czym na ołtarzu pokonali Thugów i uwolnili Willie. Później wzieli się za uwalnianie dzieci. Po walce na taśmociągu z głównym strażnikiem uciekli do wagonika. Kilku Thugów ruszyło w pogoń. Indiana, Willie i Short wygrali pościg. Mola Ram postanowił zniszczyć tunel wylewając z olbrzymiego "wiadra" wodę. Bohaterowie zaczęli uciekać. Wydostali się ze świątymi i dotarli do mostu. Czekał tam na nich Mola Ram i inni Thugowie. Indiana postanowił rozerwać most na pół zabijając tym kilku wyzanwców. Mola Ram zginął po krótkiej walce. Po chwili przyszedł odział Blumburtta zabijając pozostałych Thugów i jednocześnie rozbijając sektę Thugów na zawsze.

Rodzaje ThugówEdytuj

  • Thugowie wojownicy byli ubrani w czerwone szaty, czarno-czerwony turban oraz w pas w którym trzymali amunicję do pistoletów, czasami karabiny lub rewolwery i noże. Używali najczęściej mieczy. Na twarzy mieli namalowane czerwone krzyże. Byli oni najczęściej wykorzystywani do walki. Można było ich zobaczyć na ołtarzu Kali, w kopalni, na wagonikach oraz przy moście.
  • Thugowie zabójcy nosili niebieskie turbany, niebieskie szale i czerwone stroje w czarne pasy. Byli uzbrojeni w noże i sznury którymi dusili. Można było w całym filmie zobaczyć tylko jednego w scenie w pałacu Pankot.
    ThuggeeAssassin.jpg

    Thug zabujca

  • Thugowie Akolita byli ubrani w białe suknie w czerwone łaty, obrączki oraz biało-czarno-czerwone turbany na których stała dziwna figurka. Byli ozdobieni złotymi łańcuchami. Niektórzy byli uzbrojeni w tyczki. Cali byli pomalowani na biało, a na twarzy mieli pomalowane na czarno zarysy czaszki. Mola Ram używał ich jako swoich pomocników przy ceremoniach. Można było ich zobaczyć na ołtarzu i tylko jednego w kopalni.
  • Thugowie strażnicy byli ubrani w spodnie. Nie nosili żadnych koszul ani tunik lub spódnic gdyż pracowali oni w kopalni gdzie było bardzo gorąco. Posiadali pas, gdzie wkładali noże oraz nosili bicze, którymi biczowali zmęczone pracą dzieci. Można było ich zobaczyć w kopalni i w pościgu na wagonikach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki