Fandom

Indiana Jones Wiki

TM-Semic

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Logo-TMSemic.jpg

TM-Semic- pierwsza firma wydająca na wielką skalę komiksy amerykańskie w Polsce.

PoczątkiEdytuj

Pierwsze wydawane przez nią tytuły ukazały się w czerwcu 1990 roku. Były to komiksy wydawnictwa Marvel: Spider-Man oraz The Punisher. Następne pozycje wydane przez TM-Semic pochodziły od DC: Batman (adaptacja filmu Tima Burtona) oraz Superman (autorstwa Johna Byrne'a).

W latach świetności wydawało w jednym miesiącu 20 pozycji komiksowych np. Superman, Batman, Punisher, Spider-Man, Spawn, Star Wars, Z Archiwum X, X-Men, Green Lantern oraz Wydania Specjalne (m. in. Batman/Sędzia Dredd: Sąd nad Gotham, Lobo: Ostatni Czarnian, Superman dla Ziemi, Batman vs. Predator a także Mega Marvel: Weapon X, Fantastic Four, itp). Wydało też w 1993 cztery komiksy z serii Młody Indiana Jones.

UpadekEdytuj

Po wielu latach istnienia na rynku w 2002 roku zostało przemianowane na Fun Media. Jednak w 2003 na wskutek problemów edytorskich firma przestała istnieć.

Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z Biblioteki Ossus (zgodnie z licencją GFDL).
Hasło można obejrzeć pod tym adresem, natomiast historia i autorzy zmian są tutaj.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki