Fandom

Indiana Jones Wiki

Rycerz Graala

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Lastcrusade-knight.jpg
Rycerz Graala (prawdziwe imię nieznane)
Data urodzenia XI w. n.e.
Data śmierci 1938 r.
Pierwsze pojawienie Indiana Jones i ostatnia krucjata
Odtwórca Robert Eddison

Rycerz Graala (ur. XI w. - zm. 1938 r.) - rycerz Pierwszej Krucjaty, strzegący świętego Graala.

ŻywotEdytuj

Urodził się w XI w. naszej ery. Był rycerzem Pierwszej Krucjaty, jednym z trzech braci-rycerzy strzegących św. Graala odnalezionego podczas krucjaty. Jako ostatni pozostał żywy, pijąc z Graala, co wydłużyło jego życie o około 800 lat. Pilnował go w świątyni Graala w Dolinie Półksiężyca przez kolejne osiem wieków po wyprawie krzyżowej.

W 1938 r. odnaleziony przez Indianę Jonesa i pokonany w błyskawicznym pojedynku (rycerz po tylu latach w odosobnieniu prawdopodobnie stracił refleks i siłę). Spotkał wtedy również Waltera Donovana i Elsę Schneider. Postawił przed bohaterami ostatnią próbę - wyboru prawdziwego spomiędzy fałszywych Graalów.

Po śmierci Donovana i uleczeniu Henry'ego Jonesa Seniora Elsa wynosi Graala poza Pieczęć. Bohaterom udaje się uciec, lecz Rycerz zostaje w walącej się świątyni. Po zaginięciu Graala prawdopodobnie Rycerz zmarł.

ImięEdytuj

Oficjalnie jest znany jako Rycerz Graala, jego prawdziwe imię pozostaje tajemnicą. Według niektórych hipotez, które wiążą akcję "Krucjaty..." z mitami arturiańskimi może on być Parsifalem lub Galahadem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki