Fandom

Indiana Jones Wiki

Rewolwer

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rewolwer to jedna z broni używanych przez Indianę Jonesa i jego nieodłączny przedmiot, tak jak fedora i bicz.

Opis broni Edytuj

Rewolwer zalicza się do broni palnej. Jest to pistolet składający się z kolby, magazynku (zazwyczaj mieszczącego 6 naboi), lufy i mechanizmu powodującego wystrzał. Cechą rozpoznawczą rewolweru jest obrotowy magazynek mieszczący po kilka naboi. Indiana Jonesa używał kilku rodzajów rewolwerów. W filmach były to kolejno Smith & Wesson, Colt i Webley.

Opis wystrzału Edytuj

Nabój znajdujący się w obrotowym magazynku znajduje się także w komorze. Podczas zapłonu, dochodzi do wybuchu prochu znajdującego się w łusce naboju, który wypycha pocisk z ogromną siła nadając mu prędkość około 700 km/h. Przy wystrzale zachodzi reakcja nazwana odrzutem. Następnie magazynek obraca się umieszczając następny pocisk w komorze. Po wystrzale łuska, w przeciwieństwie do pistoletów automatycznych, zostaje w magazynku.

Rewolwery Indiany Jonesa Edytuj

  • Smith & Wesson Hand Ejector Model 2 (Poszukiwacze zaginionej Arki) - model z 1917 roku. Wersja Indiany miała skróconą, czterocalową lufę. Kaliber .45 ACP.
  • Colt New Service, M1917 (Świątynia zagłady) - wprowadzony do użytku w armi USA w 1917 roku. Model Indiego miał pięciocalową lufę i kaliber .45 ACP. Rewolwer był bardzo podobny do S&W Hand Ejector, właściwie był jego wojskową wersją.
  • Webley Mark VI (Ostatnia krucjata, Królestwo Kryształowej Czaszki) - broń z czasów I wojny światowej produkcji brytyjskiej. Kaliber wynosił .455, jednak Indy używał broni przerobionej na bardziej popularny kaliber .45 ACP. Wersja Mark VI miała najdłuższą, sześciocalową lufę z tej rodziny rewolwerów.

Największa popularność Edytuj

Rewolwery największą popularnością cieszyły się na tzw. Dzikim Zachodzie. Ponadto były standartowym wyposażenie tamtejszej policji. Rewolwer zyskał tak wielką popularność za względu na łatwość w użyciu. Można nim było wystrzelić aż sześć razy bez przeładowywania co na tamte czasy czyniły go najszybszą bronią jaka istniała. Wcześniej każdy pistolet trzeba było przeładowywać po jednym wystrzale wkładając do lufy kulę i wsypując proch. Problem ten rozwiązały nowoczesne dwuczęściowe naboje, które składały się z pocisku i łuski wypełnionej prochem.

Dzisiaj rewolwery zostały zdominowane przez pistolety automatyczne, jednak policja czasami używa jeszcze tego typu broni.

Ciekawostki Edytuj

  • W "Świątyni Zagłady" w Szanghaju Willie przypadkowo wyrzuciła rewolwer Indy'ego przez okno.
  • W tym samym filmie Colt był wykonany z gumy a w scenach strzałów używano rewolweru Smith & Wesson.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki