Fandom

Indiana Jones Wiki

Raiders of the Lost Ark (gra)

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
ROTLA.jpg
Raiders of the Lost Ark
Producent Atari
Wydawca Atari
Data wydania 1982
Gatunek Zręcznościowa
Platforma Atari 2600

Raiders of the Lost Ark pierwsza gra wideo z Indianą Jonesem. W dość swobodny sposób bazuje na pierwszej części serii, Poszukiwaczach zaginionej arki.

Opis gryEdytuj

W grze wcielamy się w Jonesa, składającego się z kilkunastu pikseli (co na początku lat osiemdziesiątych XX w. było normą) i uzbrojonego w bicz, rewolwer i granaty. Celem jest odzyskanie Arki Przymierza, strzeżonej przez węże, psopodobnych strażników w zbrojach oraz świecący, lewitujący obiekt ścigający Indianę, machinę uderzający laserem w kierunku Indy'ego. Większości z wrogów nie było w filmie, co sprawia wrażenie oderwania produktu od pierwowzoru. Gra posiada standardowy wówczas w tego typu produkcjach widok z góry na sterowanego bohatera, z ubogą jak obecne czasy grafiką.

Opis poziomówEdytuj

Lostark.jpg

Screen z gry

Gra składa się z kilkunastu plansz, z akcją umieszczoną w rejonie Kairu. Początkowo należy zabrać z targowiska granaty, które przebiją drogę do skarbu, który po przeskoczeniu kilku wysepek trzeba umieścić w Komnacie Map. Następnie po powrocie do sali skarbów należy cofnąć się do wysp, z których Indy po skoku na spadochronie i po przebrnięciu między strażnikami dostaje się do Arki.

CiekawostkiEdytuj

  • Raiders... była jedną z pierwszych gier na motywach filmu. Obecnie większość filmów akcji lub familijnych posiada swoje adaptacje na komputery lub konsole.
  • Gra zebrała średnie recenzje.
  • Po stworzeniu gry Steven Spielberg zlecił twórcom adaptację następnego swojego filmu, E.T. the Extra-Terrestrial. Ta okazała się jednak jedną z największych klęsk w historii przemysłu video (z 4 milionów egzemplarzy sprzedano jedynie 1,5 miliona), powodując jego krach w 1983.
  • Gameplay

Więcej z Fandomu

Losowa wiki