Fandom

Indiana Jones Wiki

Michael Sheard

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Michael Sheard
Data urodzenia 18 czerwca 1938
Data śmierci 31 sierpnia 2005
Narodowość Brytyjczyk
Zawód Aktor
Pierwszy projekt Poszukiwacze zaginionej Arki
Rola Dowódca U-Boota

Michael Sheard to szkocki aktor najbardziej znany z roli admirała Ozzela w Imperium kontratakuje. Zmarł 31 sierpnia 2005 roku po długiej walce z rakiem.

BiografiaEdytuj

Oprócz roli w Imperium kontratakuje George Lucas umieścił go także w filmie Indiana Jones i ostatnia krucjata gdzie wcielił się w Adolfa Hitlera. Sheard zagrał w tą postać jeszcze w czterech innych filmach. Mało osób wie że grał też w pierwszej części cyklu - Poszukiwaczach zaginionej Arki, gdzie grał dowódcę U-Boota (nie pojawia się w napisach końcowych, podobnie jak w Ostatniej krucjacie).

Grał również w wielu serialach brytyjskich jak Doctor Who czy Grange Hill, z których został najlepiej zapamiętany przez angielskich widzów.

Świat najlepiej zna go jednak z roli imperialnego admirała uduszonego przez Vadera. Lucas powiedział kiedyś Sheardowi że scena uduszenia Ozzela jest najlepszą śmiercią w historii kina.

Sheard był bardzo zżyty z fanami Gwiezdnych wojen i uczestniczył w wielu imprezach i konwentach.

Linki zewnętrzneEdytuj

Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z zasobów Biblioteki Ossus. Artykuł umieszczony przez autora oryginalnego tekstu, Pietta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki