Fandom

Indiana Jones Wiki

Marcus Brody

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Marcus Brody.jpg
Marcus Brody
Data urodzenia 1882
Data śmierci 1956
Narodowość Anglik
Powiązania Indiana Jones, Henry Jones Sr., Barnett Colleg
Pierwsze pojawienie Poszukiwacze Zaginionej Arki
Odtwórca Denholm Elliott

Marcus Brody - fikcyjny właściciel muzeum i dyrektor Barnett College. Wystąpił w filmach Poszukiwacze Zaginionej Arki i Indiana Jones i ostatnia krucjata.

Wczesne lataEdytuj

Marcus Brody i Henry Jones Sr. znali się od dziecka i byli przyjaciółmi. Brody znał Indianę od małego. Kiedy Indiana dorósł, pomagał on Marcusowi w poszukiwaniu artefaktów.

Poszukiwanie ArkiEdytuj

W roku 1936 do Marcusa Brody'ego zgłosili się agenci rządowi. Indiana wtedy szukał figurkę złotego Bożka w
Imagesdf.jpg

Brody w 1936

Ameryce Południowej. Gdy Jones przybył z wyprawy (niestety bez Idola), Marcus opowiedział Indianie o agentach, którzy mają do niego sprawę.

Po rozmowie o Arce Przymierza, Indiana postanowił lecieć do Nepalu po złotą głowicę laski Re.

Gdy wrócił po kilku wykonaniu zadania i zdobyciu Arki Przymierza Brody i Marion towarzyszyli Indianie w spotkaniu z agentami, którzy mówili że Arka jest bezpieczna i zajęli się nią najlepsi ludzie.

Św. GraalEdytuj

W roku 1938 Indiana odzyskał po wielu latach Krzyż Coronada. Marcus był bardzo zadowolony, ale Indy jeszcze bardziej. Krzyż został umieszczony na honorowym miejscu kolekcji Hiszpańskiej.

Wieczorem Indiana i Brody pojechali do domu Henry'ego Jones'a z powodu poinformowania Indiany o tym, że jego ojciec zaginął w Wenecji w poszukiwaniu tarczy Sir Richarda. Po przyjeździe do domu ojca, Marcus i Jones zobaczyli wielki bałagan z powodu przeszukania domu w poszukiwaniu dzienika ojca Indiany. Po otworzeniu listu, Jones zobaczył dziennik Henry'ego Jonesa.

WenecjaEdytuj

W Wenecji Indiana, Marcus i Elsa Schneider wyruszyli do starej biblioteki.
ImagesCA9G4C7J.jpg

Brody w Wenecji witający się z Elsą Schneider

Po odkryciu katakumb, Jones i Elsa wyruszyli w ich głąb, zaś Brody został na czatach. Niestety chwile potem starcił przytomność przez Kazima i zaniesiony do ciemnego zaułka biblioteki.

Gdy się ocknął, w bibliotece nikogo nie było, więc ruszył do apartamentu który wynajął im Walter Donovan.

W apartamencie, Indiana opowiedział Brody'emu o całej historii. Razem odkryli że miejsce pobytu św.Graala to Alexandretta. Razem postanowili, że Marcus wyruszy do Iskanderun po Sallaha, a Indy i Elsa do zamku Brunwald po Henry'ego Jonesa.

Republika HatayEdytuj

W Iskanderun Brody szybko odnalazł Sallaha. Niestety także szybko wpadli w kłopoty. Sallaha i Marcusa zatrzymało dwóch podejrzanych ludzi
ImagesCAGAHPXZ.jpg

Brody i Sallah w republice Hatay

proszących o ich dokumenty. Sallah szybko uderzył jednego z nich i rozkazał schować się Brody'emu w domu obok. Nagle drzwi się zamkneły i okazało się że to nie był dom tylko niemiecka ciężarówka.

Marcus został przetransportowany do pałacu sułtana. Tam okazało się że Naziści podpisali pozwolenie o wkroczenie i zabranie Graala z terenu republiki Hatay.

Brody jechał samochodem z Elsą i Donovanem (którzy zdradzili Indiane w zamku Brunwal). Kiedy do samochody podszedł Vogel, Donovan rozkazał mu zabrać Marcusa do środka czołgu. Nagle do Brody'ego przybył Henry Jones Sr. który za chwilę także został więźniem w czołgu. Kiedy Vogel wyszedł na powierzchnie czołgu w ramach pojedynku z Indianą, Brody i Henry zaczęli walczyć z Nazistami w czołgu. Po chwili Henry strzelił z działa prosto w jadący transportowiec pełny Nazistów. Siła wybuchu była tak wielka, że Indiana zaczepił się torbą o boczne działo które niszczyło się powoli z powodu uderzeń o ścianę kanionu. Kiedy Indiana był bliski zgniecienia przez skałę tuż przed nim, w czołgu jeden z Nazistów ocknął się i próbował strzelić w Henry'ego kiedy nagle Marcus uderzył go prosto w głowę pociskiem od czołgu. Kula zaczeła się odbijać od wszystkich ścian czołgu, kiedy nagle pocisk trafił z głowę Nazisty kierującego czołg. Upadł on na wajchę i czołg skręcił ratując Indy'ego od śmierci. Wtedy Henry i Brody wyszli na powierzchnię czołgu. Lecz nagle Indiana popchnął go przez przypadek łokciem na ziemię. Marcus upadł z czołgu i zaczął za nim biec. Ojciec Indiany też był już bezpieczny, gdyż zabrał go Sallah. Na czołgu został tylko Indy i Vogel. Nagle czołg runoł w przepaść. Sallah, Marcus i Henry podbiegli do krawędzi przepaści i zobaczyli zniszczony czołg. Nagle Indy podszedł do nich i wszyscy zaczeli się cieszyć następnie ruszyli na koniach w głąb kanionu.

Dolina PółksiężycaEdytuj

Kiedy czwórka bohaterów weszła do świątyni Graala, ujrzeli oni Nazistów, ludzi sułtana, Elsę i Donovana. Nagle z korytarza wypadła ludzka głowa. Brody przestraszony odwrócił głowę i zobaczył rewolwer przystawiony do jego głowy. Czwórka bohaterów wyszła z ukrycia i została zaprowadzona przed Donovana. Ten strzelił prosto w brzuch Henry'ego. Indy postanowił pójśc w głąb tunelu w poszukiwaniu Graala.

Po jakimś czasie, Indiana wrócił z Graalem. Polał z niego wodę prosta na miejsce gdzie była rana od kuli. Nagle ludzie sułtana uciekli z świątyni, a Naziści poddali się. Elsa wzieła Graala i wyszła poza pieczęć świątyni w skutek czego świątynia zaczeła się zapadać. Elsa i Naziści spadli w otchłań.

Czwórka bohaterów uciekła z świątyni. Marcus oznajmił że zna drogę i ruszył na koniu. Trójka popędziła za nim. Indiana widzący że Brody niemógł utzymać się na koniu, podparł go i ruszyli w środek zachodzącego słońca.

Śmierć MarcusaEdytuj

W filmie Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki dowiadujemy się że Marcus zginął rok temu, czyli w 1956 r. Na jego cześć przed Barnett College postawiono jego pomnik w który wjechał jeden z samochodów ścigających Indiane i Mutta. Siła uderzenia spowodowała że głowa oderwała się od reszty pomniku.
Marcus statue-1-.jpg

Pomnik Marcusa

Cechy charakteruEdytuj

Marcus Brody był trochę roztrzepany i gubił się we własnych myślach. Podobno zgubił się raz we własnym muzeum.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki