Fandom

Indiana Jones Wiki

Maczeta

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
MACZETA.jpg
Maczeta Indiany Jonesa
Typ Broni Broń biała
Model Środkowoamerykański
Długość Ostrza 58 cm.
Sposób Walki Bezpośredni

Maczeta jest jedną z broni Indianę Jonesa. Używał jej w Świątyni Zagłady, Infernal Machine oraz Indiana Jones and the Emperor's Tomb.

Opis broni Edytuj

Maczeta zalicza się do broni białej. Jest to długie ostrze osadzone w drewnianej rękojeści. Cechą rozpoznawczą tej broni, jest jej wielkość wynosząca od około 30 - 65 cm. Jest ona lżejsza od miecza, co sprawia, że walczący wykonuje szybsze ruchy i zarazem mniej się męczy od przeciwnika z mieczem. Występuje kilka typów maczety, a różnią się one między sobą wielkością i kształtem ostrza. Indy posiadał prawdopodobnie model środkowoamerykański o długości 58 cm.

Największa popularność Edytuj

Maczeta największą popularnością cieszy się wśród ludzi żyjących w klimacie tropikalnym gdzie występuje duża ilość lasów równikowych i dżungli. Maczetę używa się głównie do przecinania gęstej roślinności aby odblokować sobie drogę. Tej broni nie używa się raczej do walki, co najwyżej do obrony przed dzikimi zwierzętami, ale nie przeciwko ludziom.

Modele maczet Edytuj

Występują cztery modele maczet: środkowoamerykański, z regionu amazońskiego, kolumbijski i jawajski. Różnią się one kształtem i długością ostrza.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki