FANDOM

Raiders 72.jpg

Latające skrzydło na lotnisku polowym pod Kairem

Latające skrzydło to innowacyjna maszyna o układzie konstrukcyjnym samolotu bez wyodrębnionego kadłuba. Kolejną innowacją było umieszczenie dwóch silników, skierowanych do tyłu. Maszyna mogła być używana m.in do celów transportowych.

W 1936 roku Luftwaffe posiadała co najmniej jeden egzemplarz tej imponującej konstrukcji. Została ona wtedy wysłana do Kairu, z zadaniem przetransportowania do Berlina Arki Przymierza, odnalezionej tam przez niemiecką ekipę badawczą. Kiedy samolot tankowano do drogi powrotnej, załoga została zaatakowana i obezwłądniona przez Indianę Jonesa i Marion Ravenwood. W wyniku walki jaka rozpętała się w na lotnisku, nastąpił wyciek paliwa a krótko potem samolot eksplodował, ulegając całkowitemu zniszczeniu. Z tego powodu Niemcy zostali zmuszeni do wywiezienia Arki z Egiptu drogą morską, do portu transportując ją ciężarówką.

Ciekawostki Edytuj

  • Maszyna pojawiająca się w filmie jest całkowicie niepodobna do jakiejkolwiek konstrukcji zbudowanej faktycznie wówczas zarówno w Niemczech, jak i na świecie. Mimo że jest raczej całkowicie fikcyjna, można w niej dostrzec podobieństwo do zaprojektowanego pod koniec II wojny światowej prototypu odrzutowego samolotu, Horten Ho 229, na którym była najpewniej wzorowana maszyna z filmu.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki