Fandom

Indiana Jones Wiki

LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
LEGOIJ2TAC1.jpg
Producent Traveller's Tales
Wydawca LucasArts (USA)
Cenega Poland (PL)
Data wydania 17 listopada 2009 (USA)
20 listopada 2009 (UK)
2009 (PL)
Gatunek Zręcznościowa, przygodowa
Platforma Nintendo DS, PC, PlayStation 2 PlayStation 3, PlayStation Portable, Nintendo Wii, Xbox 360

LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues - gra zręcznościowa na komputery osobiste i konsole (X360, PS2, PS3 i Wii), stworzona przez Traveller's Tales oraz wydana przez LucasArts. Polskim dystrybutorem jest Cenega Poland. Jest to druga po LEGO Indiana Jones: The Original Adventures gra z serii osadzona w środowisku klocków LEGO.

Opis fabuły i poziomyEdytuj

Gra oparta jest na fabule wszystkich czterech filmowych części Indiany Jonesa: Poszukiwaczach zaginionej Arki, Indiana Jones i Świątynia Zagłady, Indiana Jones i ostatnia krucjata oraz Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki. Niemal połowa gry oparta jest na czwartym filmie z serii, zaś część poziomów z części 1-3 pochodzi z poprzedniej gry.

PostacieEdytuj

W czasie przechodzenia wątku fabularnego do dyspozycji gracza oddano około 50 postaci m.in. Indianę Jonesa w stroju z filmu Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki i Mutta Williamsa. Oprócz tego za zebrane monety można wykupić dodatkowe postacie. Wśród tej grupy znajdują się np. Irina Spalko, Rene Belloq, Arnold Ernst Toht, Ernst Vogel i płk Herman Dietrich.

PojazdyEdytuj

Nowością jest możliwość kierowania pojazdami. Wśród nich znalazły się: wojskowy Jeep, odrzutowiec North American F-86 Sabre, motor zwykły i trójkołowiec, hot rod, jeżdżąca lodziarnia, wóz strażacki oraz UFO.

Opis rozgrywkiEdytuj

Gra ma charakter zręcznościowy. Polega na omijaniu przeszkód i walce z przeciwnikami. Trzeba też rozwiązywać proste zagadki które wymagają przesunięcia lub użycia przedmiotów z otoczenia bądź też skorzystania ze specjalnych umiejętności postaci.

Różnice między grą, a filmemEdytuj

Poszukiwacze Zaginionej Arki:Edytuj

  • W grze to Indy zdobywa posążek z Peru, a w filmie kradnie go Belloq.
  • Do Nepalu, Indianę zawozi Jock , a w filmie dolatuje tam samolotem pasażerskim.
  • W Kairze, Marion bandyci porywają od razu, a w filmie dopiero po jakimś czasie.
  • W poziomie w Kairze, jesteś Indim i Sallahem który w filmie jest wtedy gdzie indziej.
  • Gdy Indiana i Sallah spotykają Arabskiego szermierza(w grze obaj, a w filmie tylko Indy), w grze Indiana do niego strzela kilka razy, a szermierz te wszystkie strzały odbija po czym rzuca miecz do góry by go zachwile złapać, ale łapie go małpa, a następnie w araba Sallah rzuca bananem, a w filmie Arab się chwali umiejętnościami tylko Indiemu który znudzony go zabija jednym strzałem z rewolwera.
  • Nie ma rozmowy między Jonesem, a Belloqiem.
  • Nie ma rozmowy między Marion, a Belloqiem.
  • W grze wejście do Studni Dusz prowadzi przez Pokój Map, a w filmie Studnia Dusz jest oddalona od Pokoju Map.
  • W grze Indy widzi pierwszy raz Marion po porwaniu dopiero w Studni Dusz, a w filmie już w namiocie.
  • Pominięto walkę przy Latającym skrzydle.
  • Pominięto walkę Indiana kontra Nazista o ciężarówkę gdy Indy pod nią się przeczołgał.
  • W grze Naziści gdy przejmują statek Katangi, biorą tylko Arkę, a w filmie Arkę i Marion.
  • Z Arki wychodzi disco kula.
  • W filmie przez moc Arki Toht zostaje roztopiony, Dietrich wysuszony, a Belloqowi pęka głowa, lecz w grze Belloq dostaje moc Arki którą zabija wszystkich Nazistów.

Świątynia Zagłady:Edytuj

  • Podczas gdy Willie śpiewa, Indiana już zaczyna walkę z gangsterami Lao Chego, a w filmie gdy Willie skończy śpiewać.
  • Podczas poscigu w Szanghaju w grze to Indy i Short gonili samochód Lao gdyż on porwał Willie, a w filmie to gangsterzy gonili Jonesa gdyż chcieli go zabić.
  • W filmie Lao Che miał jeden samochód, a w grze ma ich strasznie dużo.
  • W filmie został ukradziony tylko jeden Kamień Sankary przez Thugów, a w grze trzy Kamienie i to przez małpy (w filmie nic o tym nie ma), a następnie przez Thugów po przybyciu całej trójki przyjaciół.
  • W grze w pałacu od razu jest walka z Thugami, a w filmie najpierw Indy, Short i Willie jedzą kolacje z Maharadża Pankotu, a potem idą spaći wtedy dopiero Thugowie atakują całą trójkę.
  • W filmie świątynia Kali jest pod fundamentami pałacu, a w grze w jaskini niedaleko pałacu.
  • Mola Ram w filmie chce użyć Kamieni sankary do opanowania świata przez religię Kali, a w grze chce ożywić nimi olbrzymi posąg Kali.
  • Nie ma sceny z uwalnianiem dzieci niewolników i walki z głównym strażnikiem.
  • Nie ma sceny z ucieczką na wagonikach.
  • Maharadża w filmie staje się dobry dopiero w kopalni i daje tylko wskazówkę jak uciec ze świątyni, a w grze staje się dobry już na ołtarzu i idzie potem już przez cała grę z trójką bohaterów.
  • W grze musisz walczyć z ogromnym, sześcioramiennym posągiem Kali, a w filmie nic o tym nie ma.
  • Most na którym był Indiana Jones, Mola Ram, Thugowie, Willie i Short w filmie się rozwala ponieważ Indy przecina linę która jest odpowiedzialna za równowagę mostu, a w grze zawala się gdyż Mola Ram niesie głowę posągu próbując przestraszyć bohaterów, a głowa ta jest za ciężka i pod pływem wagi most się zawala.
  • W filmie Brytyjczycy z rozkazu kapitana Blumburtta zabijają Thugów przy moście, a w grze w świątyni Kali.

Ostatnia Krucjata:Edytuj

  • Nie ma sceny z młodym Indianą.
  • Na statku Panamy Hata w grze występuje też Sallah, a w filmie tylko Indy.
  • W grze Indiana przychodzi po Krzyż Coronada który ma Panama Hat, a w filmie zostaje schwytany przez Paname który zabiera mu Krzyż.
  • Panama Hat w grze nie ginie, tylko ląduje na bezludnej wyspie wraz ze swoimi wspólnikami.
  • Indiana nie dostaje informacji o zaginięciu swojego ojca od Donovana tylko od Marcusa.
  • Nie ma sceny w grobowcu Sir Richarda i pościgu na łodziach.
  • Kazim nie występuje w grze.
  • Indiana dostaje dzienik dopiero w zamku Brunwald z rąk swoiego ojca.
  • W grze zamek to jedno wielkie pomieszczenie.
  • Nie ma pościgu na motocyklach.
  • Indy pierwszy raz widzi Donovana dopiero w zamku.
  • W grze w Berlinie dochodzi do wielkiej bijatyki.
  • W Berlinie paleniem książek dowodzi Elsa .
  • Indiana nie dostaje autografu od Hitlera.
  • Nie ma sceny z Zeppelinem.
  • Nie ma pościgu na samolotach.
  • Indiana pierwszy raz widzi Vogela dopiero na czołgu.
  • Indiany w ogóle nie było na czołgu.
  • Indy nie spada wraz z czołgiem do kanionu.
  • Elsa nie ginie.
  • W grze gdy Donovan wypija ze złego Graala staje się tornadem, a w filmie gwałtownie się starzeje.
  • Indiana w ogóle nie wziął Graala.
  • Rycerz Graala nie występuje w grze.
  • Marcus nie występował w poszukiwaniu Graala.

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki