FANDOM

PlakatTYIJC.jpg

Plakat

Kroniki młodego Indiany Jonesa to serial telewizyjny stworzony przez George'a Lucasa. Opowiada o dzieciństwie i młodzieńczych latach Indiany Jonesa. W postać Indiany Jonesa wcieliło się 3 aktorów: Corey Carrier (jako dziecko), Sean Patrick Flanery (jako młodzieniec) oraz George Hall (jako 93-letni starzec).

WydaniaEdytuj

TelewizjaEdytuj

USAEdytuj

Serial zadebiutował w amerykańskiej telewizji ABC 4 marca 1992 roku. Początkowo wyemitowano sześć odcinków. W związku z tym że zostały ciepło przyjęte przez krytyków, postanowiono nakręcić kolejne odcinki. Emisję drugiego sezonu rozpoczęto 21 września i składał się on z 18 odcinków. Z czasem popularność serialu spadła i zrezygnowano z kręcenia kolejnych odcinków, mimo że istniały już szkice scenariuszy.

Część niewykorzystanych pomysłów uwzględniono w czterech filmach telewizyjnych emitowanych przez The Family Channel w latach 1994-1996.

PolskaEdytuj

W Polsce po raz pierwszy Kroniki młodego Indiany Jonesa zostały zaprezentowane przez kanał TVP1 (potrzeba orientacyjna data). Pierwsza emisja odznaczała się polską ścieżką dźwiękową w formie dubbingu. Kolejne emisje posiadały lektora.

VHS i DVDEdytuj

Serial został przemontowany i wydany w 1999 roku na VHS i w 2007 na DVD jako Przygody młodego Indiany Jonesa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki