Fandom

Indiana Jones Wiki

Kroniki młodego Indiany Jonesa

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
PlakatTYIJC.jpg

Plakat

Kroniki młodego Indiany Jonesa to serial telewizyjny stworzony przez George'a Lucasa. Opowiada o dzieciństwie i młodzieńczych latach Indiany Jonesa. W postać Indiany Jonesa wcieliło się 3 aktorów: Corey Carrier (jako dziecko), Sean Patrick Flanery (jako młodzieniec) oraz George Hall (jako 93-letni starzec).

WydaniaEdytuj

TelewizjaEdytuj

USAEdytuj

Serial zadebiutował w amerykańskiej telewizji ABC 4 marca 1992 roku. Początkowo wyemitowano sześć odcinków. W związku z tym że zostały ciepło przyjęte przez krytyków, postanowiono nakręcić kolejne odcinki. Emisję drugiego sezonu rozpoczęto 21 września i składał się on z 18 odcinków. Z czasem popularność serialu spadła i zrezygnowano z kręcenia kolejnych odcinków, mimo że istniały już szkice scenariuszy.

Część niewykorzystanych pomysłów uwzględniono w czterech filmach telewizyjnych emitowanych przez The Family Channel w latach 1994-1996.

PolskaEdytuj

W Polsce po raz pierwszy Kroniki młodego Indiany Jonesa zostały zaprezentowane przez kanał TVP1 (potrzeba orientacyjna data). Pierwsza emisja odznaczała się polską ścieżką dźwiękową w formie dubbingu. Kolejne emisje posiadały lektora.

VHS i DVDEdytuj

Serial został przemontowany i wydany w 1999 roku na VHS i w 2007 na DVD jako Przygody młodego Indiany Jonesa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki