Fandom

Indiana Jones Wiki

Indiana Jones powraca

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Indy powraca.jpg
Indiana Jones powraca
Autor Campbell Black
James Kahn
Rob Macgregor
Tytuł oryginalny The Adventures of Indiana Jones
Data wydania Del Rey 2008
Wydawnictwo Dolnośląskie 2008
Tłumaczenie Barbara Kocowska
Bartłomiej Madejski
Beata Misiek
Liczba stron 624
Czas akcji 1912
1935
1936
1938

Indiana Jones powraca - kompilacja książek napisanych przez Campbella Blacka, Jamesa Kahna i Roba Macgregora. Treść bazuje na trzech filmach opowiadających o przygodach Indiany Jonesa:

Streszczenie Fabuły Edytuj

Zbiór składa się z trzech książek złączonych w jedną, a każda z nich opisuje poszczególną przygodę Indiany Jonesa.

Indiana Jones i poszukiwacze zaginionej Arki Edytuj

Rok 1936. Indiana Jones poszukuje złotego posążka w Peru. Po powrocie do Barnett College dowiaduje się, że naziści poszukują Arki Przymierza w celu wykorzystania jej jako przepotężną broń. Dzielny archeolog otrzymuje zadanie odnalezienia Arki przed Niemcami i przewiezienia jej do Stanów. Indy wyruszy do mroźnego Nepalu aby zabrać ze sobą Marion Ravenwood, do spalonego przez słońce Kairu, a także do baz U-Bootów i skalnych wąwozów w pogoni za arką...

Indiana Jones i Świątynia Zagłady Edytuj

Rok 1935. Indiana Jones ucieka wraz z Amerykańską śpiewaczką Willie Scott i z chińskim chłopcem Shortem Roundem z szanghajskiego klubu Obi-Wan, w którym doszło do strzelaniny między nim, a bossem mafii, Lao Che. Udaje im się uciec i wkrótce potem lecą samolotem w stronę Stanów. Podczas lotu piloci opróżniają bak i wyskakują na jedynych spadochronach. Indy wraz z przyjaciółmi opuszczają spadającą maszynę na pontonie. Wkrótce potem okazuje się, że są w Indiach. Mieszkańcom jednej wioski skradziono święty kamień Sankary i proszą Indiego o pomoc. Tak rozpoczyna się kolejna przygoda, w której to przyjdzie mu się zmagać z wyznawcami bogini Kali w pałacu Pankot w celu odzyskania świętego kamienia.

Indiana Jones i ostatnia krucjata Edytuj

Rok 1938. Indiana Jones próbuje odzyskać krzyż Coronada z rąk nikczemnych łowców skarbów. Po zaciekłej walce na statku udaje mu się go zdobyć. Gdy wraca do Stanów, znajduje w listach pamiętnik Graala, który jest największym dziełem jego ojca. Zaraz potem spotyka się z Walterem Donovanem, który pokazuje mu niekompletną kamienną tablicę, na której opisane jest miejsce ukrycia świętego kielicha. Brakuje jednak nazwy miasta, od którego należy zacząć wędrówkę. Prawdopodobnie kompletna tablica znajduje się w Wenecji. Donovan oznajmia także, że ojciec Indiego zaginął. Tak rozpoczyna się kolejna przygoda, która początek ma w Wenecji wraz z piękną dr. Elsą Schneider. Indy znów będzie musiał zmierzyć się z licznymi wojskami wroga, uratować ojca i przejść trzy próby, aby zdobyć Kielich Graala...

Informacje dodatkowe Edytuj

  • Cena rynkowa: około 35 zł
  • Okładka: Twarda
  • Wymiary: 145x205 mm

Więcej z Fandomu

Losowa wiki