FANDOM

Indiana Jones and the Temple of Doom - trzyczęściowa komiksowa adaptacja filmu Indiana Jones i Świątynia Zagłady, autorstwa Davida Micheline'a, Jacksona Guice, Iana Akina, Bryana Garveya i Boba Campa.

Jest to trzeci (poprzednim był The Further Adventures of Indiana Jones) komiks z serii Indiana Jones, a został wydany (podobnie Star Wars, inny hit kinowy od Lucasfilm Ltd.) przez wydawnictwo Marvel. Nie ukazał się w Polsce.

Każdy zeszyt liczy 22 strony, z wyjątkiem wydania zbiorczego.

FabułaEdytuj

Uwaga: Poniżej znajdziesz informacje, które mogą zdradzać fabułę utworu.
IJatToD.1
Zeszyt I

Wydany 1 września 1984 roku.
Szanghaj, rok 1935. Indiana Jones usiłował wymienić szczątki Nurhachiego na Pawie oko Lao Che, lecz transakcja skończyła się śmiercią Wu Hana, Kao Kana, otruciem Indy'ego, "porwaniem" Willie Scott i ucieczką samochodem, kierowanym przez Short Rounda przez ciasne uliczki wprost do samolotu, należącego jednak do linii lotniczych Lao. Nad Indiami piloci wyskoczyli na spadochronach, zostawiając bohaterów w samych w pozbawionym paliwa samolocie. Wyskoczyli oni jednak na pontonie, który zjechał do górskiego strumienia. Nad nim stał przywódca wioski, który gdy do niej doszli opowiedział historię o porwaniu dzieci, kamieni Sankary i źle czającym się w Pankot. Utwierdził ich w tym zbiegły z pałacu chłopiec, więc Indy, Willie i Shorty na słoniach tam ruszyli, mając w trakcie odpoczynku przygodę z miejscową fauną. Jednak uwagę Jonesa zwrócił posąg ku czci Kali...

IJatToD.2
Zeszyt II

Wydany 2 października 1984 roku.
Indiana, Willie i Shorty dotarli do Pankot, gdzie zostali przywitani przez premiera maharadży - Chattara Lala oraz spotkali kapitana armii brytyjskiej. W trakcie uroczystego obiadu rozmawiali o kulcie Thugów, a po uczcie doszło do kłótnia Jonesa i Scott, zakończonej rozejściem się do pokoi. Tam Indianę zaatakował jeden ze strażników (zginął powieszony na wiatraku) i archeolog ruszył do pokoju piosenkarki, gdzie odkrył tajemne przejście. Po przejściu przez pułapkę trafiają na obrzęd ku czci Kali, którym kierował Mola Ram. Po jego zakończeniu Indy zabrał kamienie Sankary, lecz w tym czasie Shorty po krótkiej walce został porwany przez Thagów. Także Jonesa pochwycono gdy próbował uwolnić zniewolone dzieci. Zmuszono go do wypicia krwi Kal, przez co stał się jednym z jej wyznawców. Wiilie zaś udało się uciec i powiadomić o wszystkim pierwszego ministra, który okazał się jednym z czcicieli...

IJatToD.3
Zeszyt III

Wydany 3 listopada 1984 roku.
Rozpoczął się rytuał Thagów, przerwany jednak wejściem Shorta, który wcześniej przypadkowo odkrył sposób na obudzenie ze snu Kali, po czym użył go na Indianie. Wywiązała się walka, w trakcie której uwolniono Willie i zginął Chattar. Następnie uwolnili dzieci, lecz maharadża za pomocą laleczki voodoo przeszkadzał Jonesowi w walce z drabem. Ostatecznie Shorty jego też "obudził" i razem z Indym oraz Scott rozpoczął ucieczkę wagonikami przed strażnikami a następnie pędzącą wodą, zakończoną nad przepaścią, z której wyszli nad most. Tam kolejny raz napotkali Thagów, lecz większość z nich skończyła w paszczach aligatorów, a Ram dołączył do nich dzięki mocy kamieni Sankary. Resztę strażników dopadła armia brytyjska, która potem odeskortowała dzieci i bohaterów do wioski.

IJatToDMSS
Marvel Super Special 30

Wydany w 1984 roku.
Wydanie zbiorcze wszystkich zeszytów, będące częścią "Marvel Super Special", serii adaptacji komiksowych przebojów kinowych (także Raiders of the Lost Ark z 1981).

Tu kończą się informacje, które mogą zdradzać fabułę utworu.

CiekawostkiEdytuj

  • W komiksie znalazło się kilka scen nieznanych z filmu, jak np. ucieczka Willie ze świątyni po schwytaniu Jonesa i Rounda.
  • Wydanie zbiorcze było ostatnim komiksem z serii "Indiana Jones" wydanym jako "Marvel Super Special".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki