FANDOM

IronPhoenix.jpg

Projekty z gry

Indiana Jones and the Iron Phoenix - gra przygodowa na PC, przygotowywana przez LucasArts, ostatecznie nie wydana.

Prace nad grą Edytuj

Tuż po wydaniu gry Indiana Jones and the Fate of Atlantis w LucasArts (później projekt przeszedł do kanadyjskiego studia Strategy First) rozpoczęto pracę na kolejną, trzecią już przygodówką z serii. Tym razem akcja miała mieć miejsce po II wojnie światowej, kiedy w to Boliwii ocaleni naziści przy pomocy Kamienia Filozoficznego chcą przywrócić do życia Adolfa Hitlera.

Jednak z powodu różnic co do wyglądu gry (zakaz pokazywania symboli nazistowskich w grach sprzedawanych w Niemczech - głównym rynku gier przygodowych, nawet mimo iż w dwóch poprzednich częściach hitlerowcy byli głównymi wrogami) oraz odejścia głównego programisty projekt skasowano. Nie wiadomo, czy tak jak poprzednio planowano wersję zręcznościową.

Po kasacji projektu LucasArts zapowiedział wydanie kolejnej przygodówki, Indiana Jones and the Spear of Destiny. Jak nazwa wskazuje osią fabuły miały być poszukiwania Włóczni Przeznaczenia. Lecz kolejny raz prace przerwano, gdyż po sukcesie gry Tomb Raider postanowiono stworzyć dla niej konkurencję w postaci Indiana Jones and the Infernal Machine, którą wydano w 1999.

Scenariusze do obu gier posłużyły do stworzenia dwóch pozycji komiksowych:

Inne projekty Edytuj

  • Podobno przed rozpoczęciem prac na Fate of Atlantis planowano też grę Indiana Jones and the Garden of Life na podstawie scenariusza Chrisa Columbusa, opowiadającego o poszukiwaniach w Afryce ogrodu Małpiego Króla - Sun Wu-kung.
  • W tym samym czasie rozpoczęto prace nad The Young Indiana Jones Chronicles, podobnie jak poprzednie mającą się ukazać na komputery osobiste. Lecz po klęsce serialu (który jednak po zdobyciu kilku nagród zdołał się uratować) projekt skasowano.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki