Fandom

Indiana Jones Wiki

Głowica Laski Ra

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Głowica Laski Raartefakt przedstawiony w filmie Poszukiwacze zaginionej Arki, który był potrzebny do odnalezienia Arki Przymierza. Był to medalion z kryształem pośrodku. Umieszczenie go w Pokoju Map na odpowiedniej wysokości powodowało, że przechodzący przez niego promień światła pokazywał na makiecie miasta miejsce ukrycia Arki.

Losy medalionu Edytuj

Odkrywcą medalionu był Abner Ravenwood. Po jego śmierci medalion przejęła jego córka, Marion. Mieszkała ona w Nepalu, gdzie zajmowała się prowadzeniem gospody. W 1936 roku Indiana Jones udał się tam, aby wziąć głowicę. W ślad za nim udał się gestapowiec Arnold Ernst Toht, który próbowałprzejąć medalion siłą. Podczas walki w lokalu wybuchł pożar. W pewnym momencie Toht złapał medalion, jednak był on bardzo rozgrzany i poparzył go w rękę.

Po pożarze Indiana i Marion pojechali do Egiptu zabierając ze sobą artefakt. W tym samym czasie pracującym dla Niemiec poszukiwaczom udało się odtworzyć medalion na podstawie oparzenia, które miał na ręce Toht. Była tam jednak odbita tylko jedna strona medalionu, w związku z czym nie przeczytali oni napisu po jego drugiej stronie i źle odmierzyli długość laski, na której należało umieścić przedmiot. Indiana natomiast używając medalionu we właściwy sposób dobrze wyznaczył miejsce ukrycia Arki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki