Fandom

Indiana Jones Wiki

Dark Horse

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
DarkHorse.jpg

Dark Horse Comics - jedno z największych wydawnictw komiksowych, słynące z adaptacji hitów kinowych.

HistoriaEdytuj

Wydawnictwo zostało założone w 1986 roku w Milwaukie w stanie Oregon. Zasłynęło głównie z licznych adaptacji filmów (Predator, Aliens, Star Wars, Indiana Jones, Terminator, Shrek), seriali (Buffy, Xena, Æon Flux), a nawet gier (Hallgate: London). Oprócz tego posiada także własne serie i pojedyncze wydania (Sin City, 300, Hellboy, Usagi Yojimbo, The Mask), które osiągnęły sławę i większość w udany sposób zekranizowano.

Współpraca z Lucasfilm Ltd. rozpoczęła się na początku lat 90. XX wieku (Dark Horse miał już za sobą kilka adaptacji, jak np. Predatora czy Obcego), kiedy to wydawnictwo zakupiło od niego licencję na Star Wars i Indianę Jonesa (poprzednio posiadał ją Marvel). Pierwsze komiksy ukazały się w 1991 roku, a były to Gwiezdne wojny: Mroczne Imperium i Indiana Jones: Zagadka Atlantydy (oba w Polsce w 1997) i okazały się hitami, co zaowocowało kolejnymi seriami. Z związku z tym wydawano kolejne serie, lecz w 1993, nawet mimo emisji serialu Kroniki młodego Indiany Jonesa (który także posiadał swoją adaptację) sprzedaż komiksów o Indym spadała, co doprowadziło nawet do anulowania Indiana Jones and the Lost Horizon, jednak ostatni komiks wyszedł dopiero w 1996. W 2008 Dark Horse powrócił do przygód archeologa, wydając wydania zbiorcze starych serii oraz wprowadzając nowe (w tym adaptację IV części).

Wydane komiksyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki