Fandom

Indiana Jones Wiki

Człowiek z małpką

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
MonkeyMan.jpg
Człowiek z małpką
Narodowość Egipcjanin
Powiązania naziści
Pierwsze pojawienie Poszukiwacze zaginionej arki
Odtwórca Vic Tablian

Człowiek z małpką to jednooki najemnik i przemytnik. Zdolny do wszystkiego bandyta, któremu towarzyszy wytresowana małpka https://youtu.be/MdrlALQVEKM?t=14

BiografiaEdytuj

Wczesne lataEdytuj

Nie wiadomo, w jakich okolicznościach stracił swe prawe oko. Ten tajemniczy mężczyzna, znany jedynie jako "człowiek z małpką", od lat prowadził brudne interesy na ulicach Kairu. Najczęściej pracował dla podejrzanych biznesmenów lub handlarzy nielegalnymi towarami. Wielokrotnie był podejrzany o udział w przemycie starożytnych egipskich artefaktów. Jak przystało na typowego najemnika, pracował dla tego, kto więcej zapłacił. Nie sposób policzyć, w ilu nieczystych interesach maczał swoje palce.

Umiejętnie wytresował małpkę kapucynkę, którą wykorzystywał odtąd w swych niecnych celach. Na zawołanie swego pana, sprytne zwierzątko potrafiło np. śledzić wybraną osobę lub dostać się w najtrudniej dostępne miejsca.

Współpraca z nazistamiEdytuj

W 1936 roku człowiek z małpką pracował dla nazistów. Niemcy nakazali mu śledzić poczynania Indiany Jonesa i Marion Ravenwood, którzy przybyli do Kairu w celu odnalezienia zaginionej Arki Przymierza. Małpka okazała się w tym zadaniu nieoceniona - szybko dostała się w towarzystwo Amerykanów i zdobyła ich zaufanie. Odtąd wskazywała bandycie miejsca ich pobytu.

Kiedy Niemcy wydali nakaz wyeliminowania Jonesa, jednooki najemnik przeprowadził zamach na jego życie, dolewając trucizny do przeznaczonych dla niego daktyli. Niestety dla zabójcy, pierwszą istotą, która skosztowała daktyli, była jego własna małpka. Jej martwe ciało ostrzegło Indy'ego przed ugryzieniem zatrutego owocu.

Po śmierci małpki najemnik zniknął.

CiekawostkiEdytuj

  • W Poszukiwaczach zaginionej arki w rolę człowieka z małpką wcielił się Vic Tablian. Ten sam aktor zagrał również w tym filmie Barrankę.
  • W scenie, w której dolewa trucizny do daktyli, najemnik odwraca się, by spojrzeć przez prawe ramię. Sugeruje to więc, iż opaska na oku nie jest mu tak naprawdę potrzebna.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki