FANDOM

Toht
Arnold Ernst Toht
Data urodzenia 1881
Data śmierci 1936
Narodowość Niemiec
Powiązania Naziści, Gestapo
Pierwsze pojawienie Poszukiwacze zaginionej arki
Odtwórca Ronald Lacey

Arnold Ernst Toht - (ur. 1881) - był hitlerowskim agentem Gestapo i prawą ręką Rene'a Belloqa w poszukiwaniach Arki Przymierza, mającej zapewnić nazistom władzę nad światem.

W filmie Edytuj

Uwaga: Poniżej znajdziesz informacje, które mogą zdradzać fabułę utworu.

Na rozkaz Belloqa przybył do Nepalu, by ukraść Marion Ravenwood głowicę laski Ra. Wcześniej do tego samego kraju przybył Indiana Jones, by namówić kobietę do współpracy. W czasie jego chwilowej nieobecności Toht wraz z kilkoma olbrzymimi szerpami wszedł do tawerny Marion i próbował zmusić ją do oddania medalionu parząc jej twarz świeżo zanurzonym w piecu dłutem. Na ratunek ruszył Indiana. Doszło do brutalnej walki, podczas której Marion upuściła medalion do pieca. Gdy Toht go zauważył, próbował go zabrać, ale ponieważ medalion za długo przebywał w piecu, mocno poparzył agentowi dłoń. Toht z krzykiem wybiegł na dwór i zanurzył rękę w śniegu, by uśmierzyć ból. Dopiero później zauważył, że na jego dłoni zachował się odcisk medalionu.

Następnie wraz z Belloqem i grupą nazistów przybył do Egiptu, gdzie czekał aż Sallah i Indiana skończą poszukiwania Arki, by potem im ten skarb ukraść. Porwana przez nazistów Marion zjadła z Belloqem nakrapianą kolację i próbowała upić go do nieprzytomnośći (sama miała bardzo mocną głowę do trunków) a gdy jej się to udało próbowała uciec z namiotu, ale Toht zagrodził jej drogę.

Face-melt

Śmierć Tohta

Wraz z Belloqem i dowódcą nazistów - Hermanem Dietrichem eskortował skradzioną Arkę w jednym samochodzie, Arka została odzyskana przez Sallaha, Indy'ego i Marion. Później jednak statek którym płynęli został ponownie zaskoczony przez nazistów, Arka skradziona a Marion i Indiana porwani. Toht stał wraz z Belloqem i Dietrichem na uroczystym otworzeniu arki na małej wysepce niedaleko Krety. Z Arki nagle wyleciały dziwne duchy. Toht jako pierwszy zuważył ich przemianę z pięknych w potworne. Chwilę później tak jak pozostali naziści został brutalnie zabity przez gniew Boży - zaczął się roztapiać.

Tu kończą się informacje, które mogą zdradzać fabułę utworu.

Jego znakiem rozpoznawczym były okulary i cylinder, a także słowa "Good evening fraulein", które wypowiedział w filmie dwa razy - gdy naszedł Marion w jej tawernie i gdy zagrodził jej wyjście z namiotu.

Źródła Edytuj