FANDOM

Ahnenerbe.png

Godło Ahnenerbe

Ahnenerbe (Studiengesellschaft für Geistesurgeschichte‚ Deutsches Ahnenerbe, później Forschungs- und Lehrgemeinschaft das Ahnenerbe) - nazistowska organizacja zajmująca się poszukiwaniem "dziedzictwa przodków" (niem. Ahnenerbe), grabieżą dziedzictwa kulturowego innych narodów (m. in. artefaktów z muzeów całej Europy) oraz przeprowadzaniem pseudonaukowych eksperymentów (m. in. na więźniach z Auschwitz). Założona w 1935 r. przez Heinricha Himmlera, w 1939 r. przyłączona do SS. Podczas Trybunału w Norymberdze Ahnenerbe zostało uznane za organizację zbrodniczą (przyczyniły się do tego prowadzone przez nią eksperymenty medyczne na więźniach).

Ekspedycje i artefaktyEdytuj

AhnenerbeTybet.jpg

Ekspedycja Ahnenerbe w Tybecie

Początkowo Ahnenerbe zajmowało się udowodnieniem wyższości rasy aryjskiej. Później zajmowało się głównie badaniami czysto naukowymi (silnie rozbudowane sekcje zoologii i biologii), podejmowali się również ekspedycji w odległe zakątki świata, m. in. na Bliski Wschód, do Boliwii i Tybetu. Po rozpoczęciu II wojny światowej Ahnenerbe rozpoczęło grabież muzeów, galerii sztuki, prywatnych kolekcji, zamków i pałaców.

Ahnenerbe zajmowało się również poszukiwaniem artefaktów mitycznych, np. Włóczni Odyna, św. Graala czy Arki Przymierza.

Powiązania z Indianą JonesemEdytuj

Ahnenerbe pojawia się w "Indiana Jones and the Tomb of Gods", pod postaciami Helmuta von Mephisto oraz Friedricha von Hassela - wrogów Indiany Jonesa.

Prawdopodobnie owa organizacja pojawia się w innych filmach, książkach i komiksach, zaś jej przedstawiciele są przedstawiani jako członkowie SS, jako że Ahnenerbe było jego częścią.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki