Fandom

Indiana Jones Wiki

Świątynia Świętego Graala

314stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

GrailTemple.jpg

Świątynia Graala

Świątynia św. Graala (ang. Temple of the Sun lub Grail Temple) - świątynia umieszczona w Dolinie Półksiężyca w republice Hatay. Znajdował się w niej Święty Graal.

Przy wejściu znajdowała się Pieczęć. Za nią znajdowały się trzy próby:

  • Oddech Boga (The Breath of God) - w zasłoniętym pajęczynami przejściu znajdował się mechanizm zadający śmierć przez dekapitację - pozbawienie głowy. W jednej ze scen widać było, jak uległ jej jeden z gwardzistów sułtana Hatay. Jones umknął machinie padając na kolana.
  • Słowo Boże (The Word of God) - należało tu przejść przez korytarz pokryty płytkami z literami alfabetu łacińskiego. By uniknąć zapadnięciu się i spadnięciu w przepaść trzeba było przejść po literach układające się w imię Boga - Jehowa (w filmie popełniono błąd - interpretacja JHWH jako Jehowy nastąpiła dopiero w XIX w. Wg ówczesnego kanonu imię powinno brzmieć Jahwe) z różnicą zapisu łacińskiego - w łacinie Jehowa pisze się przez literę "I".
  • Ścieżka Boga (The Path of God) - tutaj trzeba było przejść po niewidocznym z perspektywy Lwów (znajdujących się u wejścia na most) moście. Należało tu zaufać Bogu.

Później trafiało się do komnaty Graala w której czekał 700 letni rycerz-strażnik Graala. Po jego pokonaniu następowała ostatnia próba - wybór prawdziwego spośród kilkudziesięciu fałszywych Graalów. Po wypiciu z fałszywego podlegało się gwałtownemu procesowi starzenia się, kończący się przemienieniem się w kupkę prochu (jak Walter Donovan).

Wszystkie próby oraz lokalizacja świątyni została opisana w Dzienniku Graala.

W filmie za świątynię posłużyła jordańska Petra.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki